FT - Livet Ur Min Synvinkel

Alla inlägg under februari 2013

Av Fredrika Thuresson - 19 februari 2013 08:46

Tänkte tipsa om en grej jag testade precis till frukost. Bananpannkakor! Det smakade faktiskt helt okej och är sjukt lätt att göra!

Recept (8 små pannkakor):
4 ägg
1 banan

Skär bananen i skivor och mosa 3/4 av bananen. Blanda sedan ihop bananen med äggen till en smet (blir bananklumpar i) Stek sedan på ett plätthjärn med valdfri stek grej, smör, margarin olja mm. Ha resten av bananskivorna till dekoration eller något. Klart!


Av Fredrika Thuresson - 18 februari 2013 22:09

..nu ta tag i bloggandet igen.


Lite mer än en månad sedan jag skrev sist. Fy skäms nej men.. Det har varit ganska mycket saker på gång på olika håll. Skolan åt ena hållet, praktiken åt andra hållet, träningen åt ett håll och körkortspluggande åt ett annat. Känns som att de olika sakerna har bildat två lag och drar i varsen arm på mig. (Inget negativt) Men ja, att vara ungdom nu 2013 är väldigt, VÄLDIGT jobbigt och krävande. Det är så mycket man vill göra men man har så lite tid! Jag skulle behöva mellan 48 och 72 timmar på mitt dygn. Man vill ju såklart vara alla till lags som man har runt omkring sig, men det funkar inte alltid, hur mycket man än vill och kämpar. Fast, ta det lugnt kan man ju göra när man blir pensionär. Då ska jag flytta till Spanien eller någon av öarna bredvid, har inte bestämt mig. Men i alla fall, då ska jag bara leva livet och ta det lugnt bara. Bjuda ner mina barn och barnbarn då och då, hehe! Planerar för 50 år framåt, ja men bra Fredrika, bra!


Nu ska jag gå och fixa till mig lite, kom ut ur duschen för en stund sen så håret ser väll helt knas ut nu..


Bjuder på en gammal ful bild, haha! Nu slipper jag i alla fall dem fula, gula tapeterna som jag valde när jag var 8 år. (Snart 10 år sen, jesus amalius) Fick rummet om målat i höstas till någon ljus gammelrosa färg. Sjukt fint!  

   


Presentation


Fredrika heter jag! Är 17 år och studerar till frisör. På min fritid gillar jag att träna, som också är en del av mitt liv. I bloggen kommer jag skriva om skönhet, kost, träning mm. Ge lite egna tips då och då! Läs och inspireras! Ställ gärna en fråga! :)

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18 19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
<<< Februari 2013 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards